Selligent helpt bij oprichting van Data-Driven Marketing Alliance in Europa

Lokale afdelingen opgericht in tien Europese steden, waaronder Amsterdam en Brussel

(BRUSSEL, BELGIE), 4 DECEMBER, 2014 - Selligent wordt medeoprichter van de Data-Driven Marketing (DDM) Alliance, die officieel zijn Europese platform lanceert. De DDM Alliance is een door de sector beheerde Europse alliantie die marketingprofessionals van bureaus en merken helpt betere marketeers te worden dankzij evenementen en publicaties waarbij best practices in marketingtechnologie en innovatie worden uitgewisseld.

“Als internationale marketingorganisatie zet Selligent zich in om technologieën en oplossingen te bieden die bedrijven helpen een hogere ROI te behalen. Data-driven marketing is de kern van dat succes,” zegt Nick Worth, chief marketing officer bij Selligent. “We zijn er trots op dat we de kwaliteit van de marketing met de DDM Alliance in heel Europa naar een hoger niveau tillen, terwijl we Amerikaanse marketeers steunen met onze activiteiten in het kader van de Direct Marketing Association.”

De DDM Alliance wordt op veel gebieden ondersteund door een stuurgroep, die bestaat uit internationale experts. De leden hebben uiteenlopende achtergronden: academische partners (bedrijfsopleidingen en universiteiten), geassocieerde partners (managers van lokale afdelingen, handelsverenigingen) en oprichtende partners (marketingtechnologiesector).

De evenementen en publicaties van de Data-Driven Marketing Alliance geven meer inzicht in marketingtechnologie en omvatten best practices in marketinginnovatie. Ze onderstrepen de centrale rol van data voor marketing in de toekomst.

“Selligent heeft samen met de andere oprichtende partners internationaal het voortouw genomen op het gebied van innovatie in de marketing- en reclametechnologie,” zegt DDM Alliance Director Nils Veenstra. “Data staan centraal in de toekomst van marketing en onze evenementen en publicaties geven meer inzicht in marketingtechnologie en best practices daaromtrent.”

Over DDM Alliance

De DDM Alliance is gevestigd in Dublin (Ierland), maar er worden evenementen over heel Europa georganiseerd en er zijn tot nu toe al lokale afdelingen opgericht in tien Europese steden, waaronder Amsterdam en Brussel. Meer informatie over de DDM Alliance of de komende Data-Driven Marketing Week Europe (28-30 januari 2015) vindt u opwww.ddmalliance.com