Eerste Selligent Awards in de VS belonen toonaangevende merken in relatiemarketing

Tot de winnaars van een Selligent Award, die een bekroning is voor uitstekende digitale marketing met het omnichannel marketingplatform van Selligent, behoren onder meer Allstate, Ancestry, Prezi, YP.com en Zipcar

(BRUSSEL, BELGIË EN REDWOOD CITY, CA), 26 OKTOBER 2016 -Selligent, 's werelds grootste onafhankelijke leverancier van 1-op-1 oplossingen inzake klantbetrokkenheid voor relatiemarketeers, maakte vandaag de winnaars bekend van de eerste jaarlijkse Selligent Awards in de VS, die worden toegekend aan succesvolle, op inzicht gebaseerde campagnes die gebruik maken van het omnichannel marketingplatform van Selligent. De laureaten werden op 20 oktober 2016 al bekendgemaakt op de Noord-Amerikaanse top van Selligent-klanten en -partners  in Carlsbad (Californië).

De klanten van Selligent werden uitgenodigd om casestudy's in te dienen voor zes categorieën die zich uitstrekken over consumentgestuurde inzichten, gepersonaliseerde berichten en geavanceerd kanaaloverschrijdend engagement. De winnaars werden gekozen door een onafhankelijke jury van vooraanstaande namen uit de sector. De publieksprijs voor de campagne van het jaar werd bepaald op basis van het aantal stemmen uitgebracht op www.selligent-awards.com

De prijs van de jury voor de campagne van het jaar ging naar Ancestry, voor het inschakelen van Selligent om de klantenacquisitie te verbeteren. Door gebruik te maken van de vergaande data-analysecapaciteiten van Selligent, kwam Ancestry tot de vaststelling dat nieuwe klanten het meest geëngageerd zijn als ze iets over hun eigen geschiedenis kunnen leren alvorens een contract te tekenen. In die wetenschap zette Ancestry gepersonaliseerde, interactieve campagnes op door middel van individuele datapunten, die het aantal nieuwe leden flink verhoogden.

Prezi, het presentatieplatform dat de band met uw publiek helpt versterken, won de prijs voor zowel Data-Driven Content als Consumer-First Marketing. Door Selligent in te zetten voor de ondersteuning van sterk gepersonaliseerde klantervaringen, kon Prezi een digitale marketingstrategie uittekenen waardoor de onboarding van producten bij de gebruikers ervan meer succes zou kennen.  Na de betrokkenheid van de consument geanalyseerd en de marketing op dat gedrag afgestemd te hebben, was Prezi in staat om de productgebruikers in alle fasen van de levenscyclus bij de klant en van de vertrouwdheid met het product te binden.  Het vermogen van Selligent om een groot aantal gegevens te ondersteunen en op dynamische wijze meerdere varianten van een e-mail te maken op basis van deze datapunten, was van cruciaal belang om de onboarding van het product van Prezi een flinke impuls te geven.

"Wij zijn verheugd dat wij een Selligent Award hebben gekregen voor onze datagestuurde aanpak en onze aandacht voor Consumer-First Marketing,” aldus Bonnie Coombs, Email Marketing Manager bij Prezi. “Wij hadden nooit zo efficiënt te werk kunnen gaan als Selligent niet in staat zou zijn om consumenten op een 1-op-1 basis te binden."

Alle winnaars van de Selligent Awards

• Juryprijs voor campagne van het jaar: Ancestry
  • Publieksprijs voor campagne van het jaar: Allstate & Deluxe Rewards
  • Consumer-First: Prezi
  • Beste Creative: Zipcar
  • Klantenacquisitie: YP.com
  • Marketinginnovatie: Ancestry
  • Data-Driven Content: Prezi

Klik hier om de bekroonde casestudy's in digitale marketing te bekijken.

“Ons eerste Selligent Awards programma in Noord-Amerika overtrof onze verwachtingen als we kijken naar de passie, creativiteit en focus op de consument in de inzendingen van onze klanten,” zegt Andre Lejeune, CEO en mede-oprichter van Selligent. “Onze bedoeling is dat B2C-merken klanteninzichten centraal kunnen stellen in hun activiteit, en zich in hun gehele marketingstrategie laten leiden door de noden van de consument. Deze awards tonen hoe succesvol ondernemingen kunnen zijn wanneer zij aan marketing doen met inzicht in de consument."