Selligent wordt Selligent Marketing Cloud

‘s Werelds meest vooruitstrevende geïntegreerde marketing cloud zet de standaard voor B2C marketingautomatisatie

(REDWOOD CITY, CA EN BRUSSEL, BELGIË), 8 FEBRUARI 2018 – Selligent kondigt de herlancering als Selligent Marketing Cloud aan. Met de verandering wil het bedrijf een nieuwe standaard zetten in B2C marketingautomatisatie als ’s werelds meest geïntegreerde marketingplatform. Selligent Marketing Cloud is gebouwd op single code base en voorzien van een flexibele data-architectuur, artificiële intelligentiecapaciteiten en een Customer Data Platform (CDP). Daardoor wordt het platform de logische keuze voor merken die af willen van hun gedateerde marketing cloud die, als gevolg van diverse aankopen, vaak anorganisch samengesteld is. Selligent Marketing Cloud focust zich op de relatiemarketeer. Het bedrijf geeft prioriteit aan consumentendata met een universeel consumentenprofiel dat speciaal ontworpen is om zoveel mogelijk inzicht en relevante informatie uit elke actie te halen.

“De herlancering van ons bedrijf is het resultaat van meerdere strategische initiatieven. We willen de nieuwe standaard leveren in marketingautomatisatie en bedrijven een competitief alternatief bieden voor grote spelers die hun focus verloren hebben,” zegt John Hernandez, CEO van Selligent Marketing Cloud. “De product release levert het meest krachtige en op data gerichte platform dat ook geavanceerde AI, het meest robuuste Customer Data Platform en de meest intuïtieve interface die er zijn inhoudt. Dit markeert het begin van een versnelling in onze go-to marketstrategie, waarbij we vandaag en morgen nieuwe, toonaangevende verbeteringen zullen lanceren.”

De aankondiging van de herlancering loopt gelijk met een grote productupdate die krachtige nieuwe functionaliteiten biedt voor merken en hun partneragentschappen:

• Selligent Cortex Artificial Intelligence – Selligent Cortex is speciaal gebouwd voor marketing en levert AI-gedreven aanbevelingen via verschillende kanalen, waaronder web en email.
  • Customer Data Platform – De kern van marketingstrategieën die gedreven worden door data. Het Customer Data Platform (CDP) biedt een georganiseerde en beveiligde bewaarplaats voor klantendata en wordt rechtstreeks beheerd door de marketeer. Het systeem voedt marketinginitiatieven in realtime over verschillende kanalen.
  • Mobile Geo-Location – Instant marketingberichten zijn mogelijk dankzij de mobiele geo-locatieservice. De service voorziet geofencing en beacon capabilities om realtime berichten te zenden, afhankelijk van de locatie op dat moment.
  • UX/UI Makeover- Selligent Marketing Cloud heeft een nieuwe User Interface (UI) en User Experience (UX) die het platform intuïtiever maken en de verschillende processen en taken stroomlijnen.

“Selligent Marketing Cloud biedt een toonaangevende oplossing voor merken en is goed gepositioneerd om de gedateerde en onsamenhangende marketing cloudoplossingen voorbij te streven,” zegt Rich Lawson, voorzitter van Selligent Marketing Cloud en CEO van HGGC, de hoofdinvesteerder. “Het nieuwe leidinggevende team, dat veel ervaring heeft, en de significante vooruitgang van de nieuwe product release, zijn een recept voor extreme groei. Merken zoeken een partner die marketingautomatisatie grondig begrijpt en die focust op inzicht in de consument, zoals zij dat zelf ook doen – Selligent Marketing Cloud is het antwoord op hun vraag.”

Over Selligent

Selligent Marketing Cloud is een platform voor de automatisering van marketing. Het stelt B2C merken in staat om klanten via alle belangrijke kanalen te bereiken. Selligent Marketing Cloud is speciaal gebouwd voor de relationship marketeer en is de enige marketing cloud die gebouwd is op single code base. Artificiële intelligentie en een Customer Data Platform met een universeel klantenprofiel liggen aan de basis van elke actie.

Meer dan 700 merken in de detailhandel, reissector, automotive industrie, uitgeverij en financiële wereld vertrouwen al op Selligent Marketing Cloud’s bewezen platform. Met 10 kantoren in Europa en de Verenigde Staten en meer dan 50 agentschappen als partner biedt Selligent Marketing Cloud een lokale en persoonlijke service in meer dan 30 landen.

Kijk voor meer informatie op www.selligent.com of connecteer met het team via TwitterLinkedIn, of onze blog