Selligent verwerft Italiaanse distributiepartner en investeert in klantengroei

Selligent Italië investeert in een nieuw Milanees kantoor om de groeiende klantenbasis te ondersteunen

(REDWOOD CITY, CA; BRUSSELS, BELGIUM), 24 JANUARI 2018 – Selligent, leverancier van Saas-oplossingen voor relatiemarketing op basis van inzicht in de consument, neemt zijn Italiaanse distributiepartner Selligent Italië over. Door deze overname wordt de positie van  Selligent in Italië, de vierde grootste technologiemarkt van Europa, verzekerd. Selligent heeft in Italië een snelgroeiende klantenbasis en een strategisch plan om er de groei te versnellen.

De investering van Selligent in Italië loopt perfect samen met de groeiende nood aan multichannel technologie, nu Italiaanse merken van traditionele emailproviders overstappen naar flexibelere en integrale platformen voor relatiemarketing. Selligents intuïtieve oplossing is goed geplaatst om de eerste keuze te worden op de Italiaanse markt. De Selligent-aanpak plaatst de consument voorop en levert een uitgebreide reeks tools, waarbij data en inzicht centraal staan.

“We zijn blij Selligent officieel te kunnen vervoegen op een moment dat de Italiaanse markt voor multichannel digitale platformen een doorbraak kent,” zegt Gian Musolino, Selligent Country Manager, Italië. “We groeien op dit moment heel snel en hebben op enkele maanden tijd verschillende nieuwe klanten erbij gekregen. Die klanten kunnen nu genieten van de excellente service van het nieuwe kantoor in Milaan.”

Selligent verhuist in Italië naar Milaan om de klanten in de regio efficiënter te kunnen helpen. Ook verschillende belangrijke partners hebben vestigingen in Milaan. Zo wordt een nauwere samenwerking mogelijk, wat zeker in het voordeel speelt van de merken die gebruik maken van hun diensten. De verhuis van Selligent naar Milaan maakt deel uit van de algemene versterking van afdelingen binnen Europa. Het bedrijf heeft nu zeven vestigingen: Londen (Verenigd Koninkrijk), Parijs (Frankrijk), München (Duitsland), Barcelona (Spanje), Milaan (Italië), Hasselt (België) en het hoofdkantoor in Brussel (België).

“Italië is een belangrijke en groeiende markt voor Selligent, veel merken zoeken hier een partner die hen naar het volgende niveau kan brengen op vlak van marketing die de consument eerst plaatst,” zegt Bruno Boussion, Selligent VP Zuid-Europa. “We kijken ernaar uit om ons aandeel in de regio te versterken en er onze nieuwe kantoren te vestigen om een sterkere band te  krijgen met onze merken en partners.”

Over Selligent

Het platform van Selligent voor relatiemarketing helpt marketeers om contacten met consumenten te onderhouden door gebruik te maken van relevante inzichten. Deze technologie werd ontwikkeld ter ondersteuning van onze Consumer-First marketingfilosofie  die de behoeften van de consument centraal plaatst. Met Selligent kunnen B2C-merken de kloof overbruggen tussen big data en de realtime uitvoering van omnichannel-campagnes, waarbij over de kanalen heen interacties worden gecreëerd die steeds relevanter worden.

Vandaag vertrouwen meer dan 700 merken uit de detailhandel, reissector, automotive, uitgeverij en financiële wereld op het Selligent-platform voor hun marketing. Denk maar aan bedrijven als InterContinental Hotels Group en ING. Met 10 kantoren in Europa en de Verenigde Staten en meer dan 50 agentschappen als partner biedt Selligent aan klanten in meer dan 30 landen een persoonlijke en plaatsgebonden service.

Kijk voor meer informatie op www.selligent.com of connecteer met het team via TwitterLinkedIn, of onze blog