Selligent Marketing Cloud presenteert Consumer Information Management tool voor naleving privacywetgeving

Merken kunnen privacywetgeving consumenten gemakkelijk naleven met online tool

BRUSSEL (België) – 22 mei 2019 – Het bedrijf voor wereldwijde B2C-marketingautomatisering Selligent Marketing Cloud (Selligent) kondigt vandaag de lancering aan van een Consumer Information Management tool. Deze tool is de eerste in zijn soort en biedt een interface aan die merken helpt de wetgeving met betrekking tot consumentenprivacy na te leven. De tool is beschikbaar voor klanten van Selligent Marketing Cloud. Met deze tool kunnen klanten gemakkelijk voldoen aan verzoeken die consumenten op het gebied van gegevensbescherming hebben. Die verzoeken hebben betrekking op het verzamelen of verwijderen van persoonsgegevens, maar ook op het opzeggen van bepaalde communicatie. Dat kan vanaf nu allemaal met slechts enkele muisklikken. Op dit moment ondersteunt Selligent merken bij het naleven van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in Europa.

“Door klanten te ondersteunen bij het naleven van de AVG hebben we veel geleerd over het omgaan met de nieuwe regels voor gegevensbescherming”, aldus Chris Botting, de COO van Selligent Marketing Cloud. “Onze klanten begrijpen dat privacywetgeving belangrijk is voor de relatie met hun consumenten. Uiteindelijk draait het allemaal om transparantie. Hoe meer consumenten beseffen dat ze baat hebben bij de verantwoorde wijze waarop met hun gegevens wordt omgegaan, hoe meer vertrouwen ze in het merk krijgen. Dankzij deze tool is het voor onze klanten gemakkelijker om te voldoen aan de wensen die hun consumenten op het gebied van gegevensbescherming hebben.”

Naast de functionaliteit van Selligent Marketing Cloud biedt de Consumer Information Management tool merken de mogelijkheid persoonsgegevens voor het gehele klantprofiel te beheren. Ook kunnen er privacy-instellingen en -filters in campagnes mee worden aangebracht. Zo kan de klant met de tool voor elk kanaal en elke campagne gebruikersvoorkeuren automatiseren op een gemakkelijk te beheren manier. Voor de relatie met de klant betekent dit consistentie. Bovendien biedt de tool functionaliteit waarmee kan worden voldaan aan de bepalingen van de AGV waarin de rechten zijn geregeld van de personen op wie de persoonsgegevens betrekking hebben. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om:

• het recht op transparante informatie;
  • het recht op toegang tot gegevens;
  • het recht op rectificatie;
  • het recht om vergeten te worden;
  • het recht van afmelding of niet-deelname;
  • het recht om toestemming in te trekken.

Het is bewezen dat de Consumer Information Management tool van Selligent voor wereldwijde merken een gebruiksvriendelijke manier is om aan de privacyverzoeken van consumenten te voldoen. Voor marketeers zorgt de tool dat operationele verwarring en redundantie verleden tijd zijn. Naleving van de AVG kan er dus gemakkelijk mee worden beheerd. Ga voor meer informatie naar https://www.selligent.com/gdpr. Klanten kunnen voor ondersteuning ook via e-mail terecht bij selligent.com.

Over Selligent Marketing Cloud

Selligent Marketing Cloud is een geavanceerd B2C marketingplatform dat ambitieuze relatiemarketeers helpt om het maximale te halen uit elk contactmoment met de consument. Dankzij ingebouwde AI-mogelijkheden, een robuuste data layer en een krachtige omnichannel execution engine, kunnen marketeers met Selligent Marketing Cloud eenvoudig gepersonaliseerde boodschappen op alle belangrijke kanalen targeten, activeren en verzenden.

Meer dan 700 internationale merken in de reissector, retail, uitgeverijwereld, automotive branche en financiële wereld vertrouwen al op Selligent Marketing Cloud als platform voor het uitvoeren van hun marketingprogramma’s. Met 10 kantoren in de Verenigde Staten en Europa en meer dan 50 partners, biedt Selligent een lokale en persoonlijke service in meer dan 30 landen. Lees meer op www.selligent.com/nl en volg het team op TwitterLinkedIn en onze blog.

Contactpersoon voor de media:
Sylvie Tongco, Director Corporate Communications
Sylvie.Tongco[at]selligent.com