Selligent Marketing Cloud lanceert innovatieprogramma om technische creativiteit van werknemers te stimuleren

Programma stroomlijnt de octrooiprocedure en stimuleert innovaties door medewerkers

SAN JOSE, Calif. and BRUSSELS, Belgium – May 15, 2019 – Global B2C marketing automation company Selligent Marketing Cloud (Selligent) today announced the launch of a program to recognize and support continuing technical innovations within the company. The Selligent Innovation Program provides the resources necessary to simplify the patent application process for employees while also rewarding inventions created by individuals and teams.

“Ik ben blij dat we de technische initiatieven van ons team kunnen ondersteunen met dit nieuwe programma”, aldus Lars Wiesner, VP Engineering bij Selligent Marketing Cloud. “Zo kunnen we gelijke tred houden met de innovaties in onze branche. Behalve de financiële beloning biedt een octrooi een zekere bevestiging en publieke erkenning voor innovatieve prestaties, terwijl ook het intellectuele eigendom wordt beschermd. Het is mooi dat we onze innovatiecultuur op deze manier kunnen bewijzen en dat we onze teamleden de credits kunnen geven voor hun unieke uitvindingen die ze verdienen.”

Het Selligent Innovation Program ondersteunt het gehele octrooiproces, van juridisch advies en het indienen van informatie over de uitvinding tot het opstellen van voorlopige octrooiaanvragen en overeenkomsten. Medewerkers krijgen beloningen voor ingediende octrooiaanvragen en worden extra gestimuleerd om met ideeën te komen voor de volgende stadia van de aanvragen. Ook krijgen ze een bonus als het octrooi daadwerkelijk wordt verstrekt.

“De procedure voor het indienen en beveiligen van octrooien kan lastig, tijdrovend en duur zijn”, weet Nathalie Parent, Chief HR Officer bij Selligent Marketing Cloud. “Door deze procedure te stroomlijnen en de bijbehorende kosten te dekken, maken we het een stuk gemakkelijker voor ons getalenteerde team. Dit is vrij uniek voor een wereldwijd bedrijf van onze omvang. Het toont aan dat we er alles aan willen doen om innovaties te stimuleren en onze medewerkers erkenning te geven voor hun technische creativiteit.”

Over Selligent Marketing Cloud

Selligent Marketing Cloud is een geavanceerd B2C marketingplatform dat ambitieuze relatiemarketeers helpt om het maximale te halen uit elk contactmoment met de consument. Dankzij ingebouwde AI-mogelijkheden, een robuuste data layer en een krachtige omnichannel execution engine, kunnen marketeers met Selligent Marketing Cloud eenvoudig gepersonaliseerde boodschappen op alle belangrijke kanalen targeten, activeren en verzenden.

Meer dan 700 internationale merken in de reissector, retail, uitgeverijwereld, automotive branche en financiële wereld vertrouwen al op Selligent Marketing Cloud als platform voor het uitvoeren van hun marketingprogramma’s. Met 10 kantoren in de Verenigde Staten en Europa en meer dan 50 partners, biedt Selligent een lokale en persoonlijke service in meer dan 30 landen. Lees meer op www.selligent.com/nl en volg het team op TwitterLinkedIn en onze blog.

Contactpersoon voor de media:
Sylvie Tongco, Director of Corporate Communications
Sylvie.Tongco[at]selligent.com