Selligent Marketing Cloud kondigt de Selligent Cortex Native Artificial Intelligence aan

Selligent Cortex levert AI speciaal ontworpen voor B2C relatiemarketing

(REDWOOD CITY, CALIFORNIA EN BRUSSEL, BELGIË), 28 FEBRUARI 2018 – Selligent Marketing Cloud, het B2C bedrijf voor de automatisering van marketing, kondigt Selligent Cortex aan, dat artificiële intelligentie (AI) integreert in het marketing cloud platform. Selligent Cortex is specifiek voor marketeers ontworpen en levert relevante, predictieve en AI-gedreven analyses voor berichten, voor de ontwikkeling van campagnes en zoveel meer. Deze nieuwe tool biedt onder andere de mogelijkheid om je aanbod te optimaliseren over verschillende kanalen, waaronder email en web. Goed voor relevantere aanbevelingen en berichten van klanten via een gesofisticeerde voorspellende module die naadloos geïntegreerd wordt in het platform.

“Marketeers hebben artificiële intelligentie nodig om hun klanten zo relevant mogelijke berichten te sturen en Selligent Cortex is daar dan ook speciaal voor ontworpen,” zegt John Hernandez, CEO van Selligent Marketing Cloud. “Andere marketing cloudoplossingen lenen soms technologie van andere bedrijven of gebruiken AI die ontwikkeld werd om schaakwedstrijden te winnen. In vergelijking hiermee kunnen onze klanten gebruik maken van nauwkeurige machine learning die perfect aangepast is aan hun noden, omdat de oplossing speciaal voor relationship marketeers ontwikkeld werd en standaard geïntegreerd is in ons marketing cloud platform.”

Alexei Kounine leidt de inspanningen van Selligent Marketing Cloud op het vlak van AI. Alexei is een pionier op het gebied van innovatieve relationship marketingtechnologie, met een specifieke interesse in data science en machine learning. Hij is medeoprichter en voormalig CEO van TasteHit, een startup die AI-gedreven marketingtools voor online kleinhandelaars  ontwikkelt. Voor hij TasteHit oprichtte werkte hij zes jaar bij Cisco, waar hij verschillende posities in de verkoopstructuur bekleedde. Alexei heeft een Master of Arts in Computer Science aan het Federal Institute of Technology (EPFL) in Lausanne, Zwitserland.

“Naarmate de hoeveelheid beschikbare consumentendata stijgt en klantenprofielen gesofisticeerder worden, hebben marketeers nood aan voorspellende, door data gedreven methodes om gerichtere segmenten van doelgroepen, aangepaste journeys en hyper-persoonlijke aanbiedingen te creëren,” zegt Alexei Kounine, hoofd AI bij Selligent.  “We hebben Selligent Cortex ontwikkeld als standaard AI-laag in Selligent Marketing Cloud, die alle consumentendata die beschikbaar zijn op het platform combineert met de modernste machine learning algoritmes. Zo kunnen marketeers eenvoudig uiterst professionele en relevante ervaringen creëren voor al hun klanten. We zijn dan ook blij dat we Selligent Cortex kunnen uitrollen voor onze klanten en we zullen ons blijven inzetten om speciaal voor marketeers gebouwde AI-oplossingen in het platform te integreren.”

Over Selligent

Selligent Marketing Cloud is een platform voor de automatisering van marketing. Het stelt B2C merken in staat om klanten via alle belangrijke kanalen te bereiken. Selligent Marketing Cloud is speciaal gebouwd voor de relationship marketeer en is de enige marketing cloud die gebouwd is op basis van een unieke code. Artificiële intelligence en een Customer Data Platform met een universeel klantenprofiel liggen aan de basis van elke actie.

Meer dan 700 merken in de detailhandel, reissector, automotive industrie, uitgeverij en financiële wereld vertrouwen al op Selligent Marketing Cloud’s bewezen platform. Met 10 kantoren in Europa en de Verenigde Staten en meer dan 50 agentschappen als partner biedt Selligent Marketing Cloud een lokale en persoonlijke service in meer dan 30 landen.

Kijk voor meer informatie op www.selligent.com of connecteer met het team via TwitterLinkedIn, of onze blog.

Ons platform IN ACTIE

VRAAG EEN DEMO