PUMA kiest voor Selligent Marketing Cloud voor de optimalisatie van gepersonaliseerde digitale campagnes

MÜNCHEN en SAN JOSE, Californië (VS) – 8 mei 2019 – Selligent Marketing Cloud, leverancier van B2C-marketingautomatisering, verwelkomt PUMA als nieuwe klant. PUMA, een van 's werelds grootste sportmerken, zet de technologie van Selligent Marketing Cloud in om haar digitale marketingcampagnes te automatiseren om zo consumenten binnen Europa gepersonaliseerde content te kunnen bieden.

Met Selligent Marketing Cloud kan PUMA een betere consumentervaring bieden door ervoor te zorgen dat elke interactie met het merk uniek en relevant is. De klanten van PUMA komen uit heel Europa en spreken daardoor verschillende talen. PUMA is daarom van plan om Selligent Marketing Cloud in te zetten voor de creatie van dynamische en live content, bijvoorbeeld door de lokale taal en productnamen te integreren of door voorraadniveaus en relevante aanbiedingen van lokale verkooppunten te tonen. Dit alles gebeurt in realtime.

"Het is altijd onze missie geweest om merken te helpen om hun potentieel optimaal te benutten en de best mogelijke ervaring te bieden voor klanten, op welk moment dan ook", zegt John Hernandez, CEO van Selligent Marketing Cloud. "De beste ervaringen zijn die ervaringen die op het juiste moment plaatsvinden en relevant zijn - twee dingen die alleen kunnen worden gerealiseerd met een volledig flexibel marketingtechnologieplatform dat op grote schaal berichten kan personaliseren. We staan te popelen om samen te werken met PUMA en om gezamenlijk te kijken waar we de digitale marketing naar een hoger niveau kunnen tillen, zodat het merk een nog bekendere naam wordt in de sportwereld."

“Het Selligent Marketing Cloud-team begrijpt duidelijk waar wij behoefte aan hebben en wil graag nauw met ons samenwerken, als strategisch partner”, zegt Rasmus Soerensen, eCommerce Manager Europe bij PUMA. "Door onze marketing te integreren in de technologie van Selligent Marketing Cloud kunnen wij onze digitale campagnes optimaliseren met diepere contextuele relevantie en personalisatie, en onze dagelijkse marketingactiviteiten eenvoudiger en efficiënter maken. Wij kijken ernaar uit om onze samenwerking verder uit te bouwen terwijl we ons blijven ontwikkelen in de beste manier om met onze Europese klanten communiceren."

Over Selligent Marketing Cloud

Selligent Marketing Cloud is een geavanceerd B2C marketingplatform dat ambitieuze relatiemarketeers helpt om het maximale te halen uit elk contactmoment met de consument. Dankzij ingebouwde AI-mogelijkheden, een robuuste data layer en een krachtige omnichannel execution engine, kunnen marketeers met Selligent Marketing Cloud eenvoudig gepersonaliseerde boodschappen op alle belangrijke kanalen targeten, activeren en verzenden.

Meer dan 700 internationale merken in de reissector, retail, uitgeverijwereld, automotive branche en financiële wereld vertrouwen al op Selligent Marketing Cloud als platform voor het uitvoeren van hun marketingprogramma’s. Met 10 kantoren in de Verenigde Staten en Europa en meer dan 50 partners, biedt Selligent een lokale en persoonlijke service in meer dan 30 landen.

Lees meer op www.selligent.nl en volg het team op TwitterLinkedIn en onze blog.

Over PUMA

PUMA is een van 's werelds meest toonaangevende sportmerken en houdt zich bezig met het ontwerpen, ontwikkelen en verkopen van schoenen, kleding en accessoires. Daarbij staat de marketing hiervan centraal. Al 70 jaar lang werkt PUMA aan de creatie van snelle productdesigns voor de beste atleten ter wereld.

PUMA biedt sportproducten en door sport geïnspireerde lifestyleproducten in categorieën als voetbal, running en training, basketbal, golf en motorsport. Om de sportwereld te voorzien van innovatieve en snelle designs, werkt het bedrijf nauw samen met bekende designmerken. Tot de PUMA-groep behoren de merken PUMA, Cobra Golf en Dobotex. Het bedrijf verkoopt producten in meer dan 120 landen en heeft wereldwijd 13.000 mensen in dienst. Het hoofdkantoor is gevestigd in Herzogenaurach, Duitsland. Ga voor meer informatie naar https://about.puma.com/.

Contactpersoon voor de media:
Sylvie Tongco, Director of Corporate Communications
Sylvie.Tongco[at]selligent.com