Karthik Kripapuri nieuwe CEO Selligent Marketing Cloud

BRUSSEL, 19 februari 2020 – Selligent Marketing Cloud stelt Karthik Kripapuri aan als nieuwe CEO. Kripapuri is sinds twee jaar als Chief Customer Officer werkzaam bij Selligent en zal per direct zijn nieuwe functie gaan bekleden. Hij volgt hiermee John Hernandez op die, in zijn nieuwe functie als bestuursadviseur, Karthik en de Raad van Bestuur zal bijstaan om te zorgen voor een naadloze overgang.

“Ik ben vereerd om CEO van Selligent te worden. Ik kijk ernaar uit om deze nieuwe rol te gaan bekleden en samen met het team en onze partners verder vorm te geven aan de ambitieuze groeiplannen. Ik ben vastbesloten om onze reputatie als het toonaangevende AI-aangedreven omnichannelmarketingautomatiseringsplatform verder uit te bouwen en om klanten innovatie en service van wereldklasse te bieden, terwijl ze met ons meegroeien,” aldus Kripapuri.

Kripapuri werkt al twee jaar bij Selligent als Chief Customer Officer. Gedurende deze periode, heeft hij sterke, persoonlijke relaties opgebouwd met het senior management en met Selligent's klanten. Voordat hij bij Selligent in dienst trad, werkte Kripapuri 15 jaar bij Dimension Data, een wereldwijd opererend bedrijf. systeemintegrator en managed services provider voor hybride IT.

Tijdens zijn tijd bij Dimension Data, vervulde Kripapuri verschillende leidinggevende functies over de hele wereld. bedrijfstransformatie, integraties en diensten. Zijn meest recente positie daar was Vice President, Americas System Integration Services, waar hij verantwoordelijk was voor de ontwikkeling en uitvoering van de systeemintegratiestrategie van het bedrijf, en hield toezicht op de Consulting & Professional Services en Managed Services-portfolio's. Voorheen was hij Consulting Manager bij Bearing Point, en heeft gediend als hoofdadviseur bij het leiden van Contact Center-technologiebedrijven, waaronder Cisco, VistaIT (overgenomen door Avaya) en GeoTel (overgenomen door Cisco).

Rich Lawson, voorzitter van de Raad van Bestuur van Selligent, voegt toe: “Karthik is een bewezen leider die veel ervaring in bedrijfsstrategie en bedrijfstransformatie met zich meebrengt. Dit, in combinatie met zijn uitgebreide kennis van zowel de klanten als activiteiten van Selligent, maakt dat de Raad van Bestuur er alle vertrouwen in heeft dat Karthik de juiste persoon is om ons in deze volgende groeifase te leiden. We bedanken John voor de grote bijdragen die hij heeft geleverd aan ons succes en zijn verheugd om met hem samen te blijven werken.”

“Ik ben erg trots op wat Selligent heeft bereikt sinds ik in 2017 ben toegetreden en ik ben vereerd dat ik met zo’n geweldig team van mensen heb mogen werken”, aldus Hernandez. “Als blijvend aandeelhouder stap ik over naar mijn nieuwe rol als adviseur in de raad van bestuur, met het vertrouwen dat het bedrijf over de juiste strategie en CEO beschikt om als bedrijf het volledige potentieel te bereiken.”

Ons platform IN ACTIE

VRAAG EEN DEMO