CM Group neemt Selligent Marketing Cloud over

Toonaangevende cross-channel marketinghub breidt bedrijfsfocus en Europese dekking uit.

BRUSSEL / NASHVILLE, Tennessee,  2 november 2020 - CM Group, een groep van martech-bedrijven gericht op multichannel campagnebeheer en e-mailmarketing, kondigde vandaag de overname aan van Selligent Marketing Cloud (Selligent) . Het is meteen de vijfde overname van de groep in 24 maanden. CM Group, met als meerderheidsaandeelhouder Insight Partners, kocht Selligent van HGGC en verstevigt zo haar koppositie als de grootste groep van multichannel marketing- en e-mailbedrijven wereldwijd.

De producten van CM Group, met ondermeer Campaign Monitor, Sailthru, Emma, ​​Delivra, Vuture, Liveclicker en nu Selligent, worden gebruikt door meer dan 70.000 klanten en staan jaarlijks in voor meer dan 180 miljard consumentenconnecties. Met de overname van Selligent groeit de jaaromzet van CM Group aan tot meer dan $ 250 miljoen.

De sterke aanwezigheid van Selligent in Europa en de VS, samen met zijn klantgerichte waarden en focus op grote ondernemingen en middelgrote bedrijven actief binnen financiële diensten, toerisme, media en entertainment, vormen een aanvulling op de bredere activiteiten van CM Group. Met de overname van Selligent bedient CM Group nu bedrijven in alle grote wereldwijde industrieën en segmenten, van kleine bedrijven tot grote ondernemingen. CM Group wil blijven groeien door zowel organische investeringen als acquisities die de mogelijkheden van elk productplatform zullen vergroten.

"Selligent past perfect bij CM Group, en klanten kunnen profiteren van onze constant groeiende merkenfamilie", aldus Wellford Dillard, CEO van CM Group. “Onze unieke, op microservices gebaseerde productstrategie, stelt ons in staat om de innovatiesnelheid van onze individuele producten te verhogen, zodat we de ROI-tijd voor onze klanten kunnen verkorten. Voor Selligent zullen we de messaging-, analyse- en realtime personalisatiemogelijkheden van mobiele apps snel uitbreiden met onze expertise op deze gebieden, terwijl de merken van CM Group profiteren van de AI-mogelijkheden van Selligent.''

Selligent werd uitgeroepen tot ‘Leader’ in The Forrester Wave™: Cross-Channel Campaign Management (Independent Platforms), Q4 2019. Het bedrijf zal actief blijven als een aparte technologie binnen CM Group, en consistente waarde en innovatie bieden aan haar groeiende klantenbestand, dat wereldwijde merken telt.

"Door ons aan te sluiten bij CM Group kunnen we onze groei op de Europese markt versnellen, waar we een sterke basis hebben opgebouwd en hechte klant- en partnerrelaties hebben ontwikkeld", aldus Bruno Boussion, SVP Europa. "De merkenfamilie van CM Group zal ons in staat stellen om ons DNA, met strakke afstemming tussen klanten en partners, te behouden en onze ambities met succes waar te maken, terwijl we het Selligent-merk onderscheidend houden."

"Het HGGC-team is erg blij met de vooruitgang die Selligent de afgelopen vijf jaar heeft geboekt, waarbij het is uitgegroeid tot een wereldleider in omnichannelmarketing”, aldus Rich Lawson, voorzitter, CEO en medeoprichter van HGGC. "We zijn ervan overtuigd dat het bedrijf zijn erfenis van innovatie zal voortzetten en als onderdeel van CM Group oplossingen van wereldklasse zal blijven leveren."

Campaign Monitor Europe UK LTD, onderdeel van de CM Group, zal de overname van Selligent Marketing Cloud uitvoeren.

Over Selligent

Selligent is een intelligent cloudplatform voor omnichannelmarketing. Onze dynamische technologie biedt bruikbare inzichten die bedrijven in staat stellen om meer gepersonaliseerde en waardevolle klantbetrokkenheid te leveren, met  boeiende ervaringen via alle kanalen als resultaat. Met teams in de Verenigde Staten en Europa, en een wereldwijd netwerk van partners, is het onze missie om marketing persoonlijk te maken.

Over CM Group

CM Group is een groep van wereldwijde marketingtechnologiemerken, waaronder Campaign Monitor, Emma, ​​Vuture, Delivra, Liveclicker, Sailthru en Selligent. Door deze toonaangevende merken samen te brengen, biedt CM Group een scala aan oplossingen van wereldklasse die door marketeers op elk niveau kunnen worden gebruikt. CM Group, met hoofdkantoor in Nashville, TN, heeft kantoren in de Verenigde Staten in Indianapolis, Los Angeles, New York City, Pittsburgh en San Francisco, en wereldwijde kantoren in Australië, België, het Verenigd Koninkrijk, Nieuw-Zeeland, Frankrijk en Uruguay.

Ons platform IN ACTIE

VRAAG EEN DEMO