Prezi Increases Product Usage with Selligent's Omnichannel Marketing Platform

(REDWOOD CITY, CA en BRUSSEL, BELGIË), 31 januari 2017 -  Selligent, een aanbieder van oplossingen voor relatiemarketing die steunen op inzicht in de consument, maakte vandaag bekend dat Prezi, het visuele presentatieplatform dat mensen helpt om sterkere banden te smeden met hun doelgroepen en klanten, de engagement rates van het product op jaarbasis wist te verhogen dankzij Selligent. Prezi analyseerde met de hulp van Selligent het consumentengedrag om zo relevante marketingcampagnes te kunnen opzetten. Op die manier zag het ook het aantal e-mails waarop wordt doorgeklikt stijgen, en slaagde het erin om meer nieuwe klanten te activeren dan in vorige campagnes.

De vernieuwende presentatietool Prezi was op zoek naar hulpmiddelen om het gebruik ervan op lange termijn te ondersteunen. Prezi merkte dat veel mensen op internet naar handleidingen zochten wanneer ze met de tool presentaties gingen maken. Het ontwikkelde dan ook eerst meer zoekvriendelijke content voor de populairste thema's en richtte daarna, met de hulp van Selligent, zijn aandacht op onboardingprogramma’s om de interesse te personaliseren.

"Bij Prezi gaat succes bij de klant samen met een positieve onboarding-ervaring, en onze gebruikers zochten rijkere content en een engagementervaring die is afgestemd op heel specifieke behoeften," aldus Bonnie Coombs, Email Marketing Manager bij Prezi. "Om die uitdaging waar te maken en onze onboardingcampagne te verbeteren, deden wij een beroep op Selligent. Resultaat: een unieke contentstrategie waarmee wij de band met onze klanten konden uitdiepen."

Prezi schakelde Selligent in om dynamische creatieve assets te ontwikkelen en die vervolgens te gebruiken in multivariate tests, en om zijn doelpubliek in segmenten te verdelen en het rendement mettertijd te verbeteren. Met het multichannelplatform van Selligent ontwikkelde Prezi zeven onderling verbonden programma's, vanuit een "starter" die alle nieuw geregistreerde klanten aantrekt en hen via dynamische berichten naar de gepaste onboardingervaring leidt.

"Klanten van Prezi willen graag nieuwe, boeiende methodes te ontdekken om presentaties af te leveren, maar ze hebben een passend engagement nodig om uit die ervaring het maximum te halen," zegt Nick Worth, CMO bij Selligent. "Selligent streeft ernaar om marketeers gedetailleerde consumentenprofielen te laten samenstellen die de aanzet geven tot campagnes via diverse kanalen, een aanpak die voor Prezi heel efficiënt bleek. Wij kijken ernaar uit om op onze succesvolle relatie voort te bouwen."

Emily Riley
WIT Strategy