StrongView en Selligent verenigen zich onder één merknaam en creëren 's werelds grootste onafhankelijke leverancier van oplossingen voor relatiemarketing

(REDWOOD CITY, CA, BRUSSEL, BELGIË), 22 FEBRUARI 2016 - Selligent, 's werelds grootste onafhankelijke leverancier van 1-op-1 oplossingen inzake klantbetrokkenheid voor relatiemarketeers, maakte vandaag bekend dat de fusie met StrongView werd afgerond en dat de nieuwe onderneming onder de naam Selligent actief zal zijn. Door de samensmelting van beide bedrijven ontstaat 's werelds grootste onafhankelijke leverancier van orkestratie- en betrokkenheidsoplossingen voor relatiemarketeers. De onderneming biedt alomvattende technologie en diensten aan voor relatiemarketeers bij middelgrote en grote bedrijven. Ze werkt voor meer dan 700 merken in 30 landen, zoals Dyson, ING en InterContinental Hotels Group. Met het gecombineerde aanbod hebben marketeers toegang tot zowel de hooggewaardeerde e-mail marketingcapaciteiten voor ondernemingen van StrongView als de krachtige expertise van Selligent in omnichannel campagnebeheer en targeting.

"Een van de hoofdredenen waarom Extra Space Storage met Selligent samenwerkt, is het duidelijke engagement naar relatiemarketeers toe," aldus Melissa Burdon, Marketing Optimization Director bij Extra Space Storage. "Wij zijn onze Customer Experience ingrijpend aan het veranderen, waarbij we op zoek gaan naar de pijnpunten die onze klanten in hun contacten met ons ervaren, en vervolgens oplossingen aanreiken om hun ervaring eenvoudiger te maken en hen een echt positief gevoel te geven. Selligent begrijpt de menselijke kant van marketing, en door de fusie met StrongView zijn wij nog beter in staat om op het juiste ogenblik en via het juiste kanaal met onze klanten in contact te treden, om hen een gevoel van betrokkenheid te geven dat voor hen belangrijk is. Selligent is de perfecte partner voor relatiemarketeers die genegeerd worden door de marketingreuzen in de cloud, omdat het flexibele hulpmiddelen aanbiedt die speciaal ontwikkeld zijn voor consumer-engagement."

Als grootste onafhankelijke bedrijf dat zich toelegt op relatiemarketing, is Selligent perfect geplaatst om in zijn streven naar consumentgerichte marketing vernieuwend te werk te gaan. Selligent biedt merken de kans om samen te werken met één partner die vastbesloten is om aan de behoeften van relatiemarketeers tegemoet te komen, in tegenstelling tot marketingbedrijven in de cloud, die er vooral op uit zijn om veelomvattende oplossingen met tal van marketingfuncties te verkopen. Terwijl opkomende technologieën de aanzet geven tot nieuw consumentengedrag, wil Selligent het voortouw blijven nemen, door oplossingen te ontwikkelen waarmee marketeers op een integere en inlevende manier klanten kunnen aantrekken.

“Wij concentreren ons voluit op de behoeften van relatiemarketeers en het nakomen van de belofte van consumentgerichte marketing,” aldus Andre Lejeune, mede-oprichter en CEO van Selligent. “Wij bieden wat marketeers bij bedrijven van de middenmarkt nodig hebben – de veelzijdigheid, het gebruiksgemak en het krachtige databeheer waar ondergefinancierde Europese marketeers naar vragen, en het bedrijfsniveau en de complexiteit die in de Verenigde Staten vereist zijn.”

Over Selligent

Selligent is 's werelds grootste onafhankelijke leverancier van oplossingen voor relatiemarketing, die klantenrelaties ondersteunt voor Samsung, InterContinental Hotels Group, ING en meer dan 700 andere grote merken in de detailhandel, de reisindustrie, de automobielsector, de uitgeverswereld en de financiële dienstverlening. Met zijn krachtige en doeltreffende technologie is Selligent een toonaangevende speler op het vlak van databeheer, het organiseren van campagnes en audience-analyse. Door zijn vermogen tot het leveren van geïntegreerde oplossingen waarin de klant centraal staat, via e-mail, display, mobiele communicatie en sociale media, verhoogt Selligent de conversies en versterkt het de publieksbetrokkenheid voor B2C-marketeers van middelgrote en grote bedrijven.

Selligent is wereldwijd actief in meer dan 30 landen en beschikt over een netwerk van meer dan 75 bureaus en MSP’s. Selligent heeft kantoren in Silicon Valley, New York, Londen, België, Parijs, München, Barcelona en Australië. Lees meer op www.selligent.com en volg het team op Twitter, LinkedIn en onze blog.

Emily Riley
WIT Strategy