Selligent is snelst groeiende platform voor marketingautomatisering

Volgens een rapport van VentureBeat Insights kent het toonaangevende technologieplatform een groei van 12%

(BRUSSEL, BELGIE), 3 SEPTEMBER 2015 - Selligent, een B2C-leverancier van marketingautomatisering voor middelgrote bedrijven, wordt in een nieuw rapport van VentureBeat, getiteld “Marketing Technology Winners and Losers: Adoption Numbers from 40+ Companies”, geclassificeerd als de snelst groeiende onderneming in de categorie marketingautomatisering. Het voorbije jaar kende Selligent een groei van 12%, de grootste in een categorie met een gemiddelde groei van 4%.

De cijfers van het rapport zijn gebaseerd op gegevens uit Datanyze, dat de tags van meer dan 40 miljoen websites onderzoekt en de gebruikte technologie analyseert.

“Selligent is de grote winnaar in de categorie marketingautomatisering,” zegt analist Andrew Jones, auteur van het rapport. “De voorbije maand ontving de onderneming een belangrijke nieuwe financiering van HGGC, een toonaangevende private-equityfirma in de middenmarkt. De snelle groei zal dankzij de belangrijke geldinstroom allicht nog versterkt worden.”

De erkenning door VentureBeat, samen met de recente investering van HGGC, toont dat Selligent niet alleen groeit via bestaande klanten, maar ook via nieuwe klanten die zowel in Europa als in de Verenigde Staten verworven werden. Selligent voorziet een verdere stijging van de inkomsten voor het komende jaar, doordat het bedrijf steeds meer vaste voet krijgt op de Amerikaanse markt.

“De erkenning door VentureBeat van onze groei het voorbije jaar getuigt van de meerwaarde die wij onze klanten bieden op vlak van marketing,” aldus Andre Lejeune, CEO bij Selligent. “Naarmate Selligent in de Verenigde Staten verder uitbreidt en de Europese basis dieper wordt verankerd, verwachten wij dat we ook in de toekomst op het voorplan zullen blijven.”

Lees het volledige verslag.

Contact voor de media:

Gerlinde Houbrechts